cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Restauration des données sur bande lto4

Jah_To
Level 3

Bonjour,

J'aimerai restaurer des données sur bande LTO4. J'ai POWERVAULT TL4000 comme robot de sauvegarde et j'utilise Symantec Backup Exec 2012! Qui peut m'aider! Merci de votre collaboration

A+

1 ACCEPTED SOLUTION

Accepted Solutions

VJware
Level 6
Employee Accredited Certified

To restore the data from the tapes, just right-click the server and choose restore. The data which you see in the restore selections is the data which is present on your storage (such as tape)

View solution in original post

8 REPLIES 8

VJware
Level 6
Employee Accredited Certified

From the storage tab, right-click the drive which contains the appropriate tape and choose to Inventory and Catalog.

Once this completes, from the Backup & Restore tab, right-click the appropriate server and choose Restore. Follow the prompts accordingly.

Jah_To
Level 3

VJware,

Après inventaire et catalogue j'ai fais ce que tu m'a dis mais le problème c'est que je ne vois pas l'option de restauration des données dans les bandes mais seulement dans les disques dans le serveur. Merci à toi

Veuillez trouver l'image ci-jointRestauration données dans le diques.jpg

VJware
Level 6
Employee Accredited Certified

Per the screenshot, expand the drives and then the backup dates. Select the data which you want to restore and click next. Proceed ahead with the restore wizard accordingly.

If any drives are not seen, double-check if these drives were selected for backup or not. If they were, open the job logs and check if these drives were successfully backed up or not.

Jah_To
Level 3

Auparavant, j'ai déjà fais beaucoup de restauration (avec succès) mais seulement les données dans les disques sur le serveur. Mais ce que je veux c'est de voir et  connaitre (le contenu) les données dans les bandes et de les restaurées mais pas les données dans les disques.

Bandes.jpg

VJware
Level 6
Employee Accredited Certified

As I understand, you want to see the contents of the tapes ? Is that right ? If yes, then you can either double-click each tape to view the contents or for a more detailed view, you can use CaTTools - http://www.symantec.com/business/support/index?page=content&id=tech198906

Jah_To
Level 3

Oui c'est ça mais en double clicquant sur le bande on ne voit que la propriété de la bande mais pas son contenu. Si je veux récuperer les données dans la bande je fais quoi? C'est ça la question. Je vais voir ce Cattools

VJware
Level 6
Employee Accredited Certified

To restore the data from the tapes, just right-click the server and choose restore. The data which you see in the restore selections is the data which is present on your storage (such as tape)

Jah_To
Level 3

Bonjour,

Merci à toi VJware! Tu dis vrai

Passes une bonne et merveuilleuse fêtes de fin d'année