cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Sauvegarde machine virtuelle VMWare

skessler
Level 4

Bonjour,

Je me demande quel est le moyen le plus fiable de sauvegarder une machine virtuelle sous VMWare 5.1 .

 

1. En sauvegardant le vmdk par l'agent VMWare ?

2. En utilisant l'agent Windows, sans passer par l'agent VMWare ?

 

Le but étant de pouvoir, en cas de problème, restaurer de la manière la plus fiable, une machine complète.

 

Merci,

Cordialement

Sébastien

1 ACCEPTED SOLUTION

Accepted Solutions

Sush---
Level 6
Employee Accredited Certified

Hello Skesser,

   From my point of view "Safeguarding the vmdk by VMWare agent" is the most reliable way to backup the Virtual Machines on VMware 5.1.

 

De mon point de vue "sauvegarde de la VMDK VMWare par l'agent" est le moyen le plus fiable pour sauvegarder les machines virtuelles de VMware sur 5.1.

 

Regards,

-Sush...

View solution in original post

4 REPLIES 4

Sush---
Level 6
Employee Accredited Certified

Hello Skesser,

   From my point of view "Safeguarding the vmdk by VMWare agent" is the most reliable way to backup the Virtual Machines on VMware 5.1.

 

De mon point de vue "sauvegarde de la VMDK VMWare par l'agent" est le moyen le plus fiable pour sauvegarder les machines virtuelles de VMware sur 5.1.

 

Regards,

-Sush...

ZeRoC00L
Level 6
Partner Accredited

To restore a complete VM, it is much faster to restore with the Vmware Agent.
If you would use the traditional agent, you must first create a VM, install Windows, install BE Agent, and then restore.
With the Vmware Agent, you can skipp all those steps, and immediately start restore of the complete VM.

CraigV
Moderator
Moderator
Partner    VIP    Accredited

...if you want GRT restores of the VM and/or application installed, then you need to install the RAWS agent as well. Check below for the best practices:

http://www.symantec.com/business/support/index?page=content&id=HOWTO74443

Thanks!

skessler
Level 4

Thank you, it's clear for me.

Best regards.