cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Copias de seguridad y restauraciones de bases de datos oracle y de SAP

Billsquark
Not applicable
Hola colegas, Llevo varios años trabajando con Netbackup, y a medida que pasa el tiempo he venido afrontando nuevos retos como el respaldo de bases de datos Oracle y de SAP. A algunos DBA y administradores de SAP que no conocen muy bien a Netbackup y sus virtudes, no les agrada mucho el "modus operandi" de Netbackup, más aún cuando hacemos copias de seguridad y restauraciones con comandos propios de RMAN para el caso de las bases de datos Oracle y comandos de BRTOOLS para SAP. Al momento de restaurar copias de seguridad, esperan que Netbackup sustente los altos costos de la licencia facilitando la restauración con solo un par de comandos. En este momento tengo que restaurar una copia de seguridad de un servidor de produccion con una instancia de SAP (PRD) en un servidor de calidad cuya instancia es PID. La copia de seguridad se llevó a cabo con RMAN y para restaurar se deben tener en cuenta varios detalles que a mi parecer deben ser detallados en la documentación, acaso me estoy apoyando en el documento equivocado? Nuestras expectativas superan el alcance de los agentes para SAP y ORACLE?
1 REPLY 1

Yasuhisa_Ishika
Level 6
Partner Accredited Certified

Translated by google:

 

Hello colleagues,

I have several years working with Netbackup, and as time passes I have been facing new challenges such as the support of Oracle databases and SAP.

Some DBA and SAP administrators who do not know very well Netbackup and virtues, not like a lot of the "juicy fruit" of Netbackup, especially when doing backups and restores with RMAN commands to own bases for Oracle data and commands BRTOOLS for SAP.

When restoring backups, expect Netbackup sustain the high costs of facilitating the restoration license with just a few commands.

At this point I have to restore a backup of a production server with an instance of SAP (PRD) in a server instance whose quality is PID. The backup was performed with RMAN and restore should consider several details that I think should be detailed in the documentation, in case I'm rooting for the wrong document?

Our expectations are beyond the scope of SAP and ORACLE agents?